Kaartspel 'In dialoog over de cyclus Formatief evalueren'928121-2-2019 14:40:40htmlFalseaspxMet dit kaartspel kan het team (vaksectie of werkgroep FE) van elkaar leren en reflecteren op ieders Formatieve lespraktijk.Website artikelpagina
10-14-onderwijs751721-2-2019 14:40:404320htmlFalseaspxPrimair en voortgezet onderwijs ontmoeten elkaar in 10-14. Het goede van het primair onderwijs (zelfstandigheid, samenwerken, één of twee leraren) en het goede van het voortgezet onderwijs (vakinhoud en verdieping) komt in het 10-14 onderwijs samen. Website themapagina
Toolkit Formatief Evalueren927621-2-2019 14:40:4058htmlFalseaspxOp deze pagina tref je verwijzingen aan naar verschillende instrumenten die zijn ontwikkeld in de netwerken Formatief evalueren van SLO, Hogeschool Utrecht, Wageningen Universiteit, UT Twente en VO-raad. Website artikelpagina
Contextscan implementatie formatief evalueren937721-2-2019 14:40:4071htmlFalseaspxHet is belangrijk dat iedereen die betrokken is bij de implementatie van formatief evalueren weet welke kant de school op wil. Deze contextscan is een handige tool om het gesprek met elkaar aan te gaan over deze implementatie.Website artikelpagina
Handreiking en checklist - In gesprek over leerdoelen en succescriteria1024121-2-2019 14:40:4053htmlFalseaspxAan de hand van deze handreiking en checklist kunnen docenten en kartrekkers van de implementatie van FE met elkaar in gesprek gaan over het waarom, wat en hoe van leerdoelen en succescriteria.Website artikelpagina
Collegereeks Formatief Toetsen voor lerarenopleidingen1097821-2-2019 14:40:406htmlFalseaspxSamen met lerarenopleiders heeft SLO een hoor-/werkcollegereeks Formatief Toetsen ontwikkeld voor pabo's, tweede- en eerstegraads lerarenopleidingen. In de presentatie veel links naar literatuur, praktische materialen en video's.Website artikelpagina
Zelfscan Docentactiviteiten in de FE-cyclus1098121-2-2019 14:40:4024htmlFalseaspxIn de FE-cyclus van Gulikers & Baartman (2017) staat in elke van de vijf fasen van de FE-cyclus centraal wat de docent DOET in de klas op het gebied van formaief evalueren. In deze zelfscan wordt dat omgezet in een aantal vragen: wat DOE ik in de klas?Website artikelpagina
Publicatie Educational design research na China nu ook in Portugal verschenen2839221-2-2019 14:40:409htmlFalseaspxIn 2013 bracht SLO de publicatie 'Educational Design Research' uit, waarin een passende onderzoeksmethode wordt geïntroduceerd voor het omgaan met complexe problemen in de onderwijspraktijk of voor het ontwikkelen en valideren van theorieën.Nieuwspagina
SLO ondersteunt Curriculum.nu 2861021-2-2019 14:40:401970htmlFalseaspxIn 2018 buigen leraren, schoolleiders en scholen zich op negen deelgebieden over de vraag wat leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs moeten kennen en kunnen.Website artikelpagina
Projecten3109021-2-2019 14:40:404315htmlFalseaspxHet curriculum van de toekomst vraagt om meer samenhang tussen vak- en leergebieden. Maar hoe doe je dat op school? Deze website biedt inzicht in de projecten en hulpmiddelen van SLO voor curriculumontwikkeling. Website artikelpagina